Tematyka:
WIOSENNE KWIATY OZNAKĄ WIOSNY
Cele główne:
− Obserwacja charakterystycznych dla wiosny zmian zachodzących w przyrodzie.
− Umiejętność rozpoznawania i nazywania wiosennych kwiatów: krokus, przebiśnieg, żonkil.
WSZYSCY LUBIMY WIOSNĘ
Cele główne:
− Poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych np. łąki.
− Poznawanie zwierząt żyjących w ogrodzie: pożytecznych i szkodników.
− Poznawanie wybranych zwierząt hodowanych w domu, gospodarstwie domowym.
DBAMY O ŚRODOWISKO
Cele główne:
− Uświadomienie niebezpieczeństw grożących środowisku naturalnemu ze strony
człowieka.
− Rozumienie konieczności sortowania odpadów wytwarzanych przez człowieka.
ZDROWO I EKOLOGICZNIE
Cele główne:
− Rozumienie znaczenia higieny osobistej i porządku w otoczeniu dla zdrowia.
− Rozumienie potrzeby zdrowego odżywiania się dla prawidłowego rozwoju.
− Kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za losy Ziemi poprzez dostrzeganie
wpływu działań człowieka na środowisko naturalne.
Piosenka do Nauki
LICZENIE KUKUŁKI
sł. Agnieszka Galica
muz. Tadeusz Pabisiak
Ku-ku, ku-ku, po co krzyczysz?
Muszę wszystkie drzewa zliczyć.
Ref. Będę tak kukać przez całą wiosnę.
Policzę, ile drzew w lesie rośnie.
Ku-ku, ku-ku, jedno, drugie.
Ku-ku, ku-ku, liczyć lubię.
Ref. Będę tak…
Liczę pilnie ku-ku, ku-ku,
Ile sosen, ile buków.
Ref. Będę tak…
Wiersz do nauki
ŚMIECIOLANDIA
Marcin Brykczyński
Człowiek wciąż wysila głowę,
by wytwarzać rzeczy nowe,
a zużyte, niezbyt ładnie,
rzuca wkoło, gdzie popadnie.
Tym sposobem właśnie, z czasem
produkuje śmieci masę
i gdy ktoś go nie oświeci
zmieni Ziemię w kupę śmieci.
Śmieci w domu i na schodach,
w lasach, parkach i ogrodach,
śmieci w rzece i jeziorze…
Uff! Tak dalej być nie może!
Myślcie również o NATURZE,
Żeby w zgodzie z nią żyć dłużej
i pomóżcie innym dzieciom
wydać wojnę wszystkim śmieciom.