wtorek, 9 kwietnia 2013

Do nauki w kwietniu

Tematyka:


WIOSENNE KWIATY OZNAKĄ WIOSNY

Cele główne:
− Obserwacja charakterystycznych dla wiosny zmian zachodzących w przyrodzie.
− Umiejętność rozpoznawania i nazywania wiosennych kwiatów: krokus, przebiśnieg, żonkil.

WSZYSCY LUBIMY WIOSNĘ

Cele główne:
− Poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych np. łąki.
− Poznawanie zwierząt żyjących w ogrodzie: pożytecznych i szkodników.
− Poznawanie wybranych zwierząt hodowanych w domu, gospodarstwie domowym.

DBAMY O ŚRODOWISKO

Cele główne:
− Uświadomienie niebezpieczeństw grożących środowisku naturalnemu ze strony
człowieka.
− Rozumienie konieczności sortowania odpadów wytwarzanych przez człowieka.

ZDROWO I EKOLOGICZNIE

Cele główne:
− Rozumienie znaczenia higieny osobistej i porządku w otoczeniu dla zdrowia.
− Rozumienie potrzeby zdrowego odżywiania się dla prawidłowego rozwoju.
− Kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za losy Ziemi poprzez dostrzeganie
wpływu działań człowieka na środowisko naturalne.

Piosenka do Nauki


LICZENIE KUKUŁKI  


sł. Agnieszka Galica
muz. Tadeusz Pabisiak

Ku-ku, ku-ku, po co krzyczysz?
Muszę wszystkie drzewa zliczyć.

Ref. Będę tak kukać przez całą wiosnę.
Policzę, ile drzew w lesie rośnie.

Ku-ku, ku-ku, jedno, drugie.
Ku-ku, ku-ku, liczyć lubię.

Ref. Będę tak…

Liczę pilnie ku-ku, ku-ku,
Ile sosen, ile buków.

Ref. Będę tak…

Wiersz do nauki


ŚMIECIOLANDIA   


Marcin Brykczyński

Człowiek wciąż wysila głowę,
by wytwarzać rzeczy nowe,
a zużyte, niezbyt ładnie,
rzuca wkoło, gdzie popadnie.

Tym sposobem właśnie, z czasem
produkuje śmieci masę
i gdy ktoś go nie oświeci
zmieni Ziemię w kupę śmieci.

Śmieci w domu i na schodach,
w lasach, parkach i ogrodach,
śmieci w rzece i jeziorze…
Uff! Tak dalej być nie może!

Myślcie również o NATURZE,
Żeby w zgodzie z nią żyć dłużej
i pomóżcie innym dzieciom
wydać wojnę wszystkim śmieciom.