Tematyka
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
1. WSZYSCY MAJĄ DOMY
− Budzenie przywiązania do domu rodzinnego oraz szacunku dla członków rodziny.
− Zapoznanie z różnymi rodzajami budynków; nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji.
− Poznanie domów zwierząt – miejsc, w których czują się bezpiecznie.
2. IDZIE ZIMA
− Zapoznanie z tym, jak zwierzęta przygotowują się do zimy: gromadzenie zapasów, zapadanie w sen zimowy.
− Określanie zmian zachodzących jesienią – ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na drzewach.
− Omawianie zmiany odzieży na cieplejszą w związku z obniżającą się temperaturą powietrza.
3. IGŁA I NITKA…
− Zapoznanie z pracą krawcowej. Poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tego zawodu.
− Rozumienie znaczenia użyteczności pracy krawcowej.
4. KOTY
− Poznanie kotów domowych i dzikich.
− Dostrzeganie charakterystycznych cech dotyczących podobieństw i różnic.
− Rozumienie potrzeby odpowiedzialnej opieki nad domowymi zwierzętami.
PIOSENKA
PARASOL DLA KOTA
Chodzi kot po sklepach,
kupić chce parasol,
taki, który miałby, taki, który miałby
modny wzór i fason.
Ref. Parasol w bure paski,
w różowe kiełbaski,
w gołębie i wrony
i w mysie ogony.
Chodzi kot po błocie,
miauczy smutnym głosem,
nie bałby się deszczu, nie bałby się deszczu,
gdyby miał kalosze.
Ref. Parasol w bure …
Nagle wyszła z nory
myszka z czarnym nosem.
Pożyczyła kotu, pożyczyła kotu
wszystko, o co prosił.
Ref. Kalosze i parasol,
co modny ma fason
i wzorek złocony w gołębie i wrony.
Kalosze i parasol,
co modny ma fasony,
prześliczny i nowy komplecik deszczowy!
Wiersz
Jan Brzechwa Igła z nitką
Tańcowała igła z nitką,
Igła - pięknie, nitka - brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód - nitka za nią:
"Ach, jak cudnie tańczyć z panią!"
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą - nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: "Co za igła!"
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!