czwartek, 29 listopada 2012

Fotograf

Już we wtorek sesja fotograficzna dla dzieci rodziców, którzy zapisali się na liście. Warto zapewnić dzieciom odpowiedni strój.

wtorek, 27 listopada 2012

Światowy Dzień Pluszowego Misia

Proszę państwa, oto miś,
Miś jest bardzo grzeczny dziś,
Chętnie państwu łapę poda,
Nie chce podać ? A to szkoda.

Jan Brzechwa


Słów kilka o niedźwiadkach:

* są dostojnymi, futerkowymi zwierzątkami
* ważą nawet 300 kg i mają do 2 metrów wysokości kiedy stają na tylnych łapach
* w lecie, uciekając przed upałem, potrafią wspiąć się nawet na 3000 m n.p.m.
*starannie przygotowują się do zimy
*zapadają w sen zimowy
* dzielą się na kilka gatunków
* i baaardzo lubią miód :)

więcej zdjęć w albumie

niedziela, 25 listopada 2012

Backstage z Fashion Day

Oto jak powstawały najnowsze kreacje naszych projektantów:



więcej zdjęć w albumie 


czwartek, 22 listopada 2012

White Fashion Day


Zapraszamy do obejrzenia materiału z dzisiejszego pokazu mody.

W sezonie Jesień/Zima 2013 najmodniejszym kolorem będzie biały. Projektanci przede wszystkim stawiają na naturalność i ekologię, ale nie zapominają o nutce fantazji (frędzle, falbanki, asymetria).
Zimową kolekcję prezentują najlepsi modele i najpiękniejsze modelki naszej agencji: Justyna, Nikodem, Oskar i Wiktoria K. W finale w sukni ślubnej wystąpiła Wiktoria O.



Autorami nowatorskiej kolekcji są młodzi, zdolni projektanci:

Tymoteusz i Hubert
Kamila i Daniel

Bartłomiej, Miłosz i Tomasz
Kinga i Kornelia
Kacper B. i Jakub




środa, 21 listopada 2012

piątek, 9 listopada 2012

"Przygody Okruszka"

Teatr „Skrzat“ z Krakowa przedstawił dzieciom  bajkę pt. „Przygody Okruszka".
Wszyscy z przejęciem przeżywali perypetie Okruszka, który miał za zadanie uratować krainę baśni przed złym czarnoksiężnikiem. Postacie ze znanych bajek takie jak: Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia uczyły dzieci właściwego postępowania i odróżniania dobra od zła.


Zdjęcia pochodzą z bloga Misiów.



niedziela, 4 listopada 2012

Z cyklu: Co powinno umieć dziecko idące do szkoły cz.3

PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1) dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia;
2) dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem, poddaje się leczeniu, np. wie, że przyjmowanie lekarstw i zastrzyki są konieczne;
3) jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo;
4) uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej.

6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1) wie, jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc, umie o nią poprosić;
2) orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu;
3) zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unika ich;
4) wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych (np. środków czystości);
5) próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie.

Do nauki w listopadzie

Tematyka
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE


1. WSZYSCY MAJĄ DOMY
− Budzenie przywiązania do domu rodzinnego oraz szacunku dla członków rodziny.
− Zapoznanie z różnymi rodzajami budynków; nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji.
− Poznanie domów zwierząt – miejsc, w których czują się bezpiecznie.

2. IDZIE ZIMA
− Zapoznanie z tym, jak zwierzęta przygotowują się do zimy: gromadzenie zapasów, zapadanie w sen zimowy.
− Określanie zmian zachodzących jesienią – ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na drzewach.
− Omawianie zmiany odzieży na cieplejszą w związku z obniżającą się temperaturą powietrza.

3. IGŁA I NITKA…
− Zapoznanie z pracą krawcowej. Poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tego zawodu.
− Rozumienie znaczenia użyteczności pracy krawcowej.

4. KOTY
− Poznanie kotów domowych i dzikich.
− Dostrzeganie charakterystycznych cech dotyczących podobieństw i różnic.
− Rozumienie potrzeby odpowiedzialnej opieki nad domowymi zwierzętami.

PIOSENKA


PARASOL DLA KOTA

Chodzi kot po sklepach,
kupić chce parasol,
taki, który miałby, taki, który miałby
modny wzór i fason.


Ref. Parasol w bure paski,
w różowe kiełbaski,
w gołębie i wrony
i w mysie ogony.

Chodzi kot po błocie,
miauczy smutnym głosem,
nie bałby się deszczu, nie bałby się deszczu,
gdyby miał kalosze.

Ref. Parasol w bure …

Nagle wyszła z nory
myszka z czarnym nosem.
Pożyczyła kotu, pożyczyła kotu
wszystko, o co prosił.

Ref. Kalosze i parasol,
co modny ma fason
i wzorek złocony w gołębie i wrony.
Kalosze i parasol,
co modny ma fasony,
prześliczny i nowy komplecik deszczowy!


Wiersz

Jan Brzechwa Igła z nitką

Tańcowała igła z nitką,
Igła - pięknie, nitka - brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód - nitka za nią:
"Ach, jak cudnie tańczyć z panią!"
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą - nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: "Co za igła!"
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!