piątek, 22 marca 2013

Wiosno, gdzie jesteś?

Dzień wcześniej. Środa. Jasne promienie słońca na prawie bezchmurnym niebie, otulający ciepły wiaterek, nieśmiało wystające kwiatostany wierzbowych bazi. Wiosna?

Czwartek. 21 marca. Kalendarzowa wiosna rozpoczyna swe panowanie. Już od pewnego czasu nie możemy się jej doczekać, dlatego chcemy ją przywitać w sposób wyjątkowy, po królewsku.
 Ale od początku.

Najpierw żegnamy, pakujemy i wysyłamy na biegun północny Marzannę. Niech dotrzyma towarzystwa Królowej Śniegu w lodowym zamku.




Następnie ubieramy naszym paniom Wiosnom zielone sukienki.  Ozdobne kwiatowe przypinki zdobywamy poruszając się po planszy i odpowiadając na pytania, zagadki słowne i smakowe. 


"pionki" w grze: Franiu, Wiktoria, Kamila




Smerfy prześladował wyjątkowy pech, mimo wszelkich starań i ogromnych chęci kostka rzadko wskazywała dużą liczbę oczek, albo wypadało na puste pole, bez możliwości uzyskania kwiatka. 




Pierwszy do mety dotarł przedstawiciel Misiów, grupy, która odpowiedziała na najwięcej pytań 
(i to tych najtrudniejszych, w końcu już niewiele dzieci zna np. agrest). Franiu uzbierał 8 kwiatów !

Uzupełniające dekorowanie sukien


i przemarsz 





W czasie marszu śpiewaliśmy piosenkę Maszeruje wiosna, miejmy nadzieję, że Pani Wiosna nas usłyszała i niebawem roztopi ten powracający śnieg:

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas,
Każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła,
Zima by została mroźna


(zdjęcia w folderze)

piątek, 15 marca 2013

Żeby zdrowe zęby mieć...

trzeba tylko chcieć.

Prosimy o przyniesienie do przedszkola w poniedziałek:
szczoteczki, pasty i kubka   (na  tydzień)

czwartek, 14 marca 2013

Witaminki















Jesteśmy przyjaciółmi natury! Chcemy być zdrowi i zdrowo się odżywiać !

Dlatego...

w czwartek przygotowaliśmy wspaniałą sałatkę z różnych warzyw, które przynieśliśmy. Były więc pomidorki, ogórki, rzodkiewki, papryka, szczypiorek. Do tego ser feta i sos.
Pychota ! :)

Zapraszamy na film:


poniedziałek, 4 marca 2013

Pocztówki z Jodłówki










Z cyklu: Co powinno umieć dziecko idące do szkoły cz.7


PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1) liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego;
2) wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach
lub na innych zbiorach zastępczych;
3) ustala równoliczność dwóch zbiorów, a także posługuje się liczebnikami
porządkowymi;
4) rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów
w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów;
5) wie, na czym polega pomiar długości, i zna proste sposoby mierzenia:
krokami, stopa za stopą;
6) zna stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku.

Załącznik nr1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r.
(Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17)

niedziela, 3 marca 2013

Do nauki w marcu


TEMATYKA

1. MÓJ KRAJ
Cele główne:
-         Interesowanie się historią swojej miejscowości. Słuchanie legend i opowieści związanych z jej powstaniem i tradycjami.
-         Nabywanie większej świadomości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska, stolica Polski to Warszawa.
- Zapoznanie z symbolami narodowymi i herbem Warszawy.
2. WITAMINKI
Cele główne:
-         Określanie pogody i zjawisk charakterystycznych dla wczesnej wiosny – dostrzeganie, że temperatura zmienia się w zależności od pory roku.
-         Rozumienie znaczenia różnych składników potraw dla zdrowia oraz potrzeby ograniczania spożycia niektórych produktów.
- Wyjaśnienie znaczenia badań profilaktycznych – stomatologicznych.

                                  3. JUŻ PRZYSZŁA WIOSNA

Cele główne:
-         Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku: budzenie się roślin do życia, kiełkowanie, pojawianie się pąków, liści.

- Poznawanie przemian rozwojowych: od gąsienicy do motyla

                                            4. WIELKANOC


Cele główne:
-         Poznawanie zwyczajów kultywowanych w lokalnym środowisku związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych.
- Odkrywanie uczucia radości ze wspólnego przygotowywania i spędzania świąt rodzinnych

WIERSZE DO NAUKI


KATECHIZM POLSKIEGO DZIECKA

Kto ty jesteś?
Polak mały!
Jaki znak twój?
Orzeł biały!
Gdzie ty mieszkasz?
Miedzy swemi!
W jakim kraju?
W polskiej ziemi!
Czym twa ziemia?
Mą Ojczyzną!
Czym zdobyta?
Krwią i blizną!
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze!
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę!




PRZETWORY Z MLEKA

Bożena Forma

Na zakupy wyruszamy,
dużą torbę zabieramy.
Trzeba kupić serek biały
i ser żółty w dziury cały.

Bardzo smaczna jest maślanka,
ser topiony i śmietanka
i jogurty waniliowe,
naturalne, owocowe.

Różne są przetwory z mleka,
zatem niechaj nikt nie zwleka.
Dnia każdego – to zasada,
coś z nabiału każdy zjada.

PIOSENKA DO NAUKI


FIKAJĄCY ZUCH

Gimnastykuj się codziennie,
zobacz, jakie to przyjemne.

Ref. W zdrowym ciele, zdrowy duch,
pokaż, jaki z ciebie zuch.

Raz przysiady, raz podskoki.
Ręce w górę lub na boki.

Ref. W zdrowym …

Mocne nogi, plecy proste.
Raz fikołek, a raz mostek.

Ref. W zdrowym …