poniedziałek, 29 października 2012

Marchewkowe pole rośnie wokół nas...



Dzisiejszy dzień przebiegał pod znakiem koloru pomarańczowego.
Już rano na śniadanie panie przygotowały dodatkowe kanapki z dżemem pomarańczowym.
Następnie wspólnie przygotowaliśmy ciasto marchewkowe dla wszystkich dzieci.
A potem...potem to już czekała nas świetna zabawa:

1. Kto potrafi karmić kolegę z zasłoniętymi oczami?
Daniel w tej konkurencji nie miał sobie równych i razem z Tymkiem zajęli I miejsce. Gratulacje!

2. Kto wsiądzie do marchewkowego pociągu?

3. Kto trafi do obręczy?
Z tym Smerfy miały problemy, za to młodsze dzieci świetnie sobie radziły z tym zadaniem. Honor grupy uratował dopiero Nikodem.



4. Kto potrafi śpiewać na 3 głosy?

5. Kto ma tyle fantazji by wyczarować marchewką i tuszem obraz?
Wiktoria Kica wystemplowała piękne kwiaty.

6. Kto ma tyle odwagi, by zjeść marchewkowe ciasto przygotowane przez Smerfy i wypić marchewkowy sok ? :)

7. i wreszcie...kto ma pomysł, co zrobić z tymi marchewkami, które zostały? 6-latki zrobiły marchewkowe zwierzątka, które można już podziwiać na wystawie w przedszkolu.


Przepis na ciasto marchewkowe







Składniki:

2 szklanki cukru
4 jajka
2 szklanki mąki tortowej
1 łyżeczka cukru wanilinowego
2 łyżeczki sody
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 1/4 szklanki oleju
1 łyżeczka cynamonu
2 szklanki startej marchewki (na małym oczku)
1 łyżeczka startej gałki muszkatołowej
garść pokrojonych drobno orzechów włoskich

Wykonanie:

Ubijamy najpierw same białka, potem dodajemy cukier, ucieramy z cukrem na białą, puszystą masę, następnie dodajemy żółtka. Stopniowo dodajemy przesianą mąkę, sodę, proszek do pieczenia, cukier wanilinowy, cynamon, gałkę muszkatołową i olej. Na końcu dodajemy startą marchewkę i pokrojone orzechy. Mieszamy wszystkie składniki.

Pieczemy w rozgrzanym piekarniku do 180 stopni ok. 55 minut. (jeżeli górna nawierzchnia ciasta jest już brązowa, proponuję jednak nakłuć ciasto i sprawdzić, czy masa w środku nie jest płynna).

Na wierzch można polać polewą z białej czekolady.  Smacznego :)


Smerfy na Facebooku :)

Mamy profil na portalu Facebook pod nazwą: Smerfy z Jodłówki !
Zapraszamy :)

poniedziałek, 22 października 2012

Akademia policyjna

Dziś spotkaliśmy się z sympatycznymi panami policjantami, którzy pokazali nam nowe, nowocześniejsze mundury oraz przedmioty bez których nie mogliby pracować.



Policjanci umożliwili nam również podziwianie radiowozu i siedzenie za kierownicą.

Pokazali także jak prawidłowo przechodzić przez jezdnię.




niedziela, 21 października 2012

Pod jesiennym niebem

W piątek razem z grupą Pszczółek wybraliśmy się na adorację Najświętszego Sakramentu do kościoła p.w. św. Trójcy i św. Leopolda w Rzezawie.



Przy okazji odwiedziliśmy parafialny cmentarz, zapaliliśmy znicze na grobie nieznanego żołnierza i odmówiliśmy modlitwę.


Wolny czas wykorzystaliśmy na zabawę na pobliskim placu zabaw :)


czwartek, 18 października 2012

Smerfy w Krainie Czarów

Dzisiejszym gościem w przedszkolu był iluzjonista, który swoimi sztuczkami przeniósł nas w świat magii.


W niektórych sztuczkach potrzebował pomocników :





Smerfy były oczarowane prezentowanymi trickami. Nie mogły pojąć, jak to się dzieje, że dana rzecz pojawia się i znika, zmienia kolor itp. Stale było słychać dociekliwe pytanie: "ale jak On to robi?"

zdjęcia jak zawsze w albumie :)

poniedziałek, 15 października 2012

Koncert Życzeń

Utworem "Owocowy Blues", dedykowanym Pani Dyrektor, grupa Pszczółek rozpoczęła dzisiejszy koncert. Gwiazdy przybyły punktualnie, czym zyskały sobie sympatię publiczności. Nie tracąc energii, szybko wykonały kolejny numer pt. "Jadą, jadą misie" specjalnie dla Pani Gosi K., pani Marty i pani Justynki z grupy Misiów.

Następnie popis swoich umiejętności wokalnych dały dziewczyny ze Smerfnego Girlsbandu. Intrygujące stroje, fantastyczne głosy, taneczne ruchy-istne szaleństwo na parkiecie.


Potem przyszła kolej na najmłodszych. Zespół najodważniejszych zagrał na różnych instrumentach śpiewając "Kolorowe kredki".


Miśki dały czadu i rozgrzały publiczność, będąc idealnym supportem dla kolejnych wykonawców. Popularny rockowy boysband niczym Rolling Stones oczarował damską widownię. Wróżę im świetlaną przyszłość w branży muzycznej (o ile ta sportowa nie wypali :)



Na spektakularny finał Smerfy przygotowały własną improwizację La Bamby, która porwała wszystkich do zabawy. Dziękujemy !




piątek, 5 października 2012

środa, 3 października 2012

Z cyklu: Co powinno umieć dziecko idące do szkoły cz.2

PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1) zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;
2) mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;
3) uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o własnych sprawach;
4) w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach.

4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1) przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach (wnioskowanie o wprowadzanych i obserwowanych zmianach);
2) grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne;
3) stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć.

Załącznik nr1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r.(Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17)

poniedziałek, 1 października 2012

Popcornowa niespodzianka

Białe bluzeczki, granatowe spódniczki, czarne spodnie, pojawiły się nawet krawatki...
To oznacza tylko jedno- Pasowanie na Przedszkolaka. Uroczystą przysięgę składały trzy-i czterolatki, które przyszły do przedszkola po raz pierwszy. Otuchy w tym "stresującym" dniu dodawały im trzymane kurczowo pluszowe misie.



Dzieci zdały "egzamin" z bycia wzorowym przedszkolakiem, który potrafi: recytować, śpiewać, tańczyć, ćwiczyć i zostały pasowane przez Panią Dyrektor na Przedszkolaka.

Razem z grupą Pszczółek przywitaliśmy ich w gronie przyjaciół również wierszem, piosenką i tańcem.




Smerfy jako najstarsze przedszkolaki złożyły też uroczystą obietnicę,że do końca roku szkolnego nauczą się wiązać sznurowadła !


Na grzeczne przedszkolaki czekał bajkowy seans filmowy z kubełkiem popcornu.
A z okazji wczorajszego Dnia Chłopaka każdy chłopiec dostał lizaka.




(zdjęcia jak zawsze w albumie)

Do nauki w październiku

Tematyka

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

1. CO NAM DAJE PANI JESIEŃ ?
− Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian
z aktualną porą roku.
− Poznawanie darów jesieni. Rozróżnianie i nazywanie owoców i warzyw
rosnących w Polsce.
− Poznawanie sposobów spożywania owoców w postaci surowej (np. sałatka owocowa)
i przetworzonej (np. jabłka duszone, dżem).
− Poznawanie owoców egzotycznych – ananas.

2. PORZĄDEK W KĄCIKACH ZABAW
− Zgodne korzystanie ze wspólnych miejsc do zabawy i atrakcyjnych zabawek
– spokojne oczekiwanie na swoją kolej.
− Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki – uważne obchodzenie się z nimi,
korzystanie z nich zgodnie z przeznaczeniem, niezabieranie innym dzieciom,
odkładanie na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie.

3. POZNAJĘ ZASADY RUCHU DROGOWEGO
- Poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie.
- Poznawanie znaczenia wybranych znaków drogowych.

4. SKARBY JESIENI
− Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie jesienią: zmiana koloru liści,
ich usychanie i opadanie.
− Zbieranie skarbów do kącika przyrody, np. liście, szyszki, żołędzie, kasztany,
jarzębina, nasiona klonu, słonecznika, dyni.
− Poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – las.

PIOSENKA
POLKA – FASOLKA

Co tam sadzi pan Jeremi?
Sadzi w polu fasolę.
Po ziarenku bęc! do ziemi:
„Jaki taki plon zbiorę”.

Ref. Do, Re, mi, fa, sol, la,
fa, sol, la, si, do.
Do, Re, mi, fa, sol, la,
fa, sol, la, sol, fa.

Już po tyczce w górę pnie się
Wesolutka fasola.
Pan Jeremi worek niesie:
„Hop, fasolo, do wora!”

Prosi żonę pan Jeremi:
„Żono, gotuj fasolę
i fasolę gotujże mi,
zanim wyjdę na pole!”

WIERSZ

PRZECHODZENIE PRZEZ ULICĘ

Zanim ulicę przekroczysz,
otwórz szeroko oczy,
bo to jest bardzo ważna rzecz,
by się na baczności wciąż mieć.
Najpierw w lewo, potem w prawo,
jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga wolna jest już,
pewnie skieruj w przód swe kroki.
Sprawa jest o tyle łatwa,
jeśli są na przejściu światła,
one drogę pokazują,
czy przechodzić informują.
Gdy zielone sygnał dało,
wnet przed siebie ruszaj śmiało,
lecz czerwone daje znać,
że nadal w miejscu masz stać.